Este petróglifo está na parroquia de Louredo (as Mós) e coñécese como “a Pedra das Cruces”.
A rocha está situada nun grande desnivel da ladeira Oeste do Galleiro e apenas destaca no entorno de non ser por que aos seus pés pasa un antigo carreiro que hoxe case non se utiliza. A forte pendente fai que a terra arrastrada polas chuvias se acumule sobre o gravado, ocultando parte dos motivos representados.
A capela de San Gregorio está uns 200 m máis abaixo e cara ao norte hai un espolón pedroso dende o cal se controla o “Alto dos Valos”, paso natural que comunica o Val da Louriña e a ría de Redondela. Neste curuto apareceu, xa fai algúns anos, un muíño navicular e despois de atravesar a fronteira municipal o carreiro diríxese a un castro situado enriba da Igrexa de Nespereira (Pazos de Borbén).
No ano 2006, o concello de Mós encargou unha catalogación do patrimonio arqueolóxico e os profesionais que realizaron esta tarefa dixeron que os gravados eran dun periodo histórico, posiblemente da Idade Media. Nalgunhas fotos podedes ver os debuxos remarcados con xiz polos arqueólogos que fixeron o estudo e catalogación municipal.
Sempre dubidei desta hipotese e penso que, orixinalmente, o petróglifo foi prehistórico. Outra cousa é que máis tarde a pedra fose cristianizada para encubrir un ritual pagán e de aí a construción da capela nas proximidades.
Estes días Manuel Gago deu conta dun petróglifo, o Meniño de Pedra, moi parecido a unha das figuras representadas na “Pedra das Cruces”. Coma sempre as hipóteses son dispares e os expertos nunca se poñen de acordo á hora de interpretar o significado da arte rupestre. Onde uns ven pendóns-estandartes, outros ven carros de guerra e noutros casos as figuras representan mapas ou pola contra calendarios solares.

Está visto que a arqueoloxía reescrébese contínuamente ¡por iso é tan apaixoante!.Para que vos mesmos poidades comparar, deixovos o enlace a Deuses e deusas na raia (II): a historia dos homes paxaro.
Igual que o Meniño de Pedra, a Pedra das Cruces está próxima (200m) a unha estrema entre concellos, a Parroquia de Louredo (as Mós) e a Parroquia de Nespereira (Pazos de Borbén).
Nos 37 comentarios da “Historia dos homes paxaro”, ninguén fai referencia a unha cronoloxía medieval.
Dende logo, segundo o publicado por Gago, eu aquí vexo homes-paxaro por toda a pedra.

Continuarei falando coas pedras de Louredo,... hai novos gravados sen catalogar que levan moito tempo calados.
Se todas as gravuras diste penedo son medievais eu son checheno... Os da Xunta, pra variar, sempre tan "histórico-politicamente" correctos... Aperta.
ResponderEliminarOla, ¿poderías poñer a posición no mapa?
ResponderEliminarGraciñas